Städa, städa på en söndag...

.. och så varje jul...

Söndagar är min städdag på jobbet.
Idag är det extra roligt att städa när jag har rytmerna av salsakursen kvar i nära minne. Det var rikrigt roligt idag, 2 timmar salsa många söndagar i följd.. riktigt nice. Gruppen var väldigt blandad, 5 killar och 7 tjejer... För mig gick det ok, jag har, FORTFARANDE, svårt att hitta mina höfter.. hemläxa för alla tjejer, men framförallt för mig känner jag... rita åttor med höften.. det är suuuperenkelt.. eller!?

Städningen är nästan klar..

Och snart återstår bara passet för Pontusdamerna.. ska bli skoj.. men idag är jag RIKTIGT trött!
Nå.. 55 minuter power och sen brassa hem och bada bastu för första gången på flera månader i huset.. riktigt nice.
A har varit på tävling i helgen, igår var jag med honom till Pite, idag fick han åka själv.
Det har däremot inte varit den bästa helgen för honom.. tror däremot att han säkrade 4:e-platsen totalt, lite extra idag.. osvuret är bäst, som vår speaker alltid påminner oss om.
Idag tog han hem en hole shot award, startpris-första cykel fram till första kurvan.. 4 lite olja fick han med sig hem för besväret..

Veckan som kommer har vi till och från besök av kära bror C, jag ska ha 5 vattenpass, ett rörelseglädjepass och förhoppningsvis kommer jag också hinna träna ett par pass själv. utöver det så är det höst, massor att göra ute och potatisen vill ta sig upp från landet. Morötterna mina, dom ryttnade av någon anledning bort, vet inte om det blivit nån sjukdom i dom, eller vad det var, men inga morötter alls i år, tyvärr..
Sen hoppas jag också på att hinna fixa lite hemma, vi har beställt nya tapeter till vardagsrummet, så nu måste inhandlas lite målarfärg och lackfärg... när det ska hinnas tapetseras och målas, det är en annan femma, men nu är det beställt i alla fall!

På återseende alla. måste ila vidare nu, torka golven och sätta nya påsar i papperskorgarna, innan jag rusar vidare till Pontus!

Ha en trevlig söndagskväll och vakna på gott humör i morgon, ni vet väl att måndagar är det första steget mot helg!!!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0