tiden går fort!!

Det är ruskigt vad tiden springer iväg nu.. det har redan gått 3 veckor sen jag började jobba och jag börjar komma in i allt som måste.. men det är mycket kvar. Det är inte bara projekten som måste läras, utan även medlemsregister, lagsportsserierna, gympor och så vidare...
I måndags till exempel fick mina nerver pröva på nåt helt nytt. Våran aerobicsinstruktör var sjuk och vad händer? jo jag ställer upp på att ha ett pass... Blev en variant av aerobicscore, men jag rodde det i land med tränigsvärk som tack :) VAr faktiskt, trots skräckslagen tanke, rätt skoj, eller faktiskt riktigt skoj däremot önskar nog både jag och deltagarna att jag har mer tid till förberedelse och kanske tom få hjälp att bygga ett pass!
I veckan drog alltså våra gympapass igång igen och när man sitter på andra sidan staketet inser man inte hur mycket jobb det är med att få ihop det. E gör ett fenomenalt jobb!! Det är ledare som ska tillsättas, det är sjukdomar och lokaler som måste klaffa, det är utrustning som är racklig och medlemmar som klagar på priser!
JAg stormtrivs verkligen på jobbet och hoppas innerligt att jag får stanna lääääänge :P denna vecka hann jag med att leda 4 pass och gå på ett underbart muskelpump-pass!! Åh vad jag har saknat pump, men nu har vi äntligen det i vårat schema och jag tippar på succé!

ÖVringt så har inte mycket hänt, jag har varit väldigt trött, huvudet innehåller just nu ¨så mycket information och logistik så annat får stå över! Så, om ni tycker att jag är disträ och svår: jag har fullt i hjärnan :P inget annat..
Gissar att det tar ett par veckor till innan allt bara lugnar ner sig och jag kan slappna av...
 inga morgonpromenader har det blivit denna vecka heller, orken att stiga upp 5 har inte rikrigt funnits, men nu tar vi nya tag, i går gick jag och A 50 minuter igen, jag med stavar.. ska ge mig ut i dag också är det tänkt.. nu utan A, men kanske med S istället! I går vart vi totalt genomsura dock. det regnade lite grann när vi gick, men efter, tja drygt halva bidet, börjar regnet bildligen ÖSA ner... trots regnställ var skorna och överkroppen dyngsura på mig. Kom fram till att det helt enkelt runnit ner i huvudöppningen!! Nå vå söta är ju inte vi två så vi smälter av lite vatten, men nog är det kanske liiite trevligare att gå i solsken :)

Torsdagkvällen tillbringades hos svärmor... trevligt.. trivs där ute, trots att det på hösten när mörkret faller, känns vääldigt avlägset... igår... spelade vi lite spel, tvättade massa kläder och disk, jag lagade lite mat, favoriten: oliv, soltorkadtomat och västerbottensost fylld kyckling med bacon runt... det är smaskigt och riktig fredagsmat. till det var det egna klyftpotatisaroch sallad. Mumsigt var det, men för tungt för min mage, så 2 i natt har jag varit upp och knaprat piller...

Idag ska vi på surströmmings/sill-middag i grannhuset, trevligt att få en inbjudan.. ska nog göra med en efterrättspaj hade jag tänkt i alla fall... får se hur jag hinner..
har 2 absoluta måsten idag
1. promenad
2. bygga vattengympapass klart..

Jag har musiken hyfsat klar till mitt nya pass, men sen ska ju övningarna också passa in... nå... pantertanterna i veckan har fått mitt gamla pass iom att de nog aldrig kört det... så ska mina "söndagstjejer" få ny inspiration med ett superpass :)

A jobbar i helgen.. just nu känns det ok, har massor att hinna med som sagt och det är inte lika enkelt nr han är hemma och "stör" mig med sin närvaro.. ;) ja herregud.. han är fin han! :)

Dopet förra helgen gick bra... överlevde trots att rösten inte riktigt höll, men det vart ok ändå. Fam S var nöjd, N skrek inte åt mig och ingen höll för öronen, så vi får se det som positivt *skrattar* Kära lilla M, 3 år (?) tyckte att jag sjöng "vackert"... så sött :)
En helg med mamma och pappa var också trevligt. stavgångspromenad på myren, matlagning, shopping, mys och planering... jag önskar bara dom bodde närmare oss!!

Nu nu nu... tackar jag för läsandet..
Uppdateringar kommer :)
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0