så ja...

Ja nu är påsken över, vi har hunnit hem, haft tvådagars detox och gjort vår!

Vi var hemma ganska precis på tolvslaget mellan torsdag och fredag, resan upp gick väldigt smärtfritt. Dock fick vi passera en otäck lastbilsolycka som skördade ett liv.
Sista dagarna i Borås tillbringades ensamma. Vi körde/fick skjuts till Göteborg på måndagsmorgonen av kära T som nu skulle åka iväg. Dagen tillbringade vi dock tillsammans promenerande i stan, i slottsskogen och fick se massa människor och en massa djur. Vädret var fint, men inte lika varmt som vi nu faktiskt var "van" vid :) En jättefin dag helt enkelt som resulterade i väldigt ömma fötter efter många timmars promenerande.

Vi hade nu tisdag och onsdag tillsammans ensamma i stan, då hann vi med lite tygshoppande, crosskörande och en massa godisätande! två helt underbara dagar som verkligen kändes som den semester vi behövde tillsammans. Bara mysa och inte ha några måsten alls. Ljuvligt!

Vi var på Ulricehamns Motorbana och ett nytt besök på Borås motorbana innan crossresan var över. härliga dagar med massor av duktiga förare, framförallt på Boråsbanan. Fick se Sverigetvåan bland tjejerna. Detta gjorde att jag faktiskt blev ännu mer sugen att köra själv. Nu behöver vi hitta nån stackars kille/tjej som vill låna ut sin lilla hoj till mig så jag kan få testa :) Stackars den :P

Som sagt på hemvägenfick vi passera en otäck olycka som nyligen hade inträffat. Två lastbilar som krockat och en omkom. Det var fisk och bråte kvar längs vägen och i diket och synen av den värst drabbade lasbilen var inte vacker.. Huga.. Det är verkligen såna gånger man lättar lite extra på gasen och inser att så mycket kan hända. Det är inte bara en själv som är på vägen, det finns så mycket man inte rår över själv, andra trafikanter och oväntat väder. Det är verkligen eloge till alla yrkeschaffuörer som orkar ligga på vägarna dag efter annan, köra alla långa sträckor och ständigt vara i otrygga situationer. Passerade också en Lastbil i närheten av Umeå, där det hade blivit punktering på bakdäcket. Nu var klockan närmare 9 och mörkret hade lagt sig. Trots det var chaffuören tvungen att vara ute på vägen och byta detta däck. Så lite det skulle behövas för att han skulle bli påkörd egentligen...
Nej det är bra gjort!

När vi väl vaknade på fredagen så kände jag att jag inte mådde något vidare. Låg hela dagen, men det värsta kom på lördag då jag hade huvudet begravt i hinken hela dagen. Fick inte behålla något jag försökte stoppa i mig, varken vatten eller annat. A tyckte glatt att jag såg mer levande ut på söndagen då det äntligen vände efter 1.5 lite cola och en påse chips.. Så ljuvligt att känna att magen sa tack, istället för fy!

Idag har jag mått bra, lite tröttare än vanligt bara. Har dock tvättat bilen invändigt och fått umgås en kort timma med min kära A, som var på väg mellan Luleå och Stockholm. Fick också nya gardinerna sydda och upphängda i vardagsrummet, nu återstår bara att hitta nå fina kuddfodral och nya små detaljer som inte skiftar i blått eller grönt som tidigare. Numera är det rosa och lila som gäller. Lite mer somrigt och ljusare!

I morgon ska jag försöka få sovrumsgardinerna sydda och förhoppningsvis också datarummets kappa. Egentligen inte så mkt att göra då det är färdig panelmetervara, men dock lite att pula med mönsterpassning och liknande.
Skojsigt jobb speciellt när man blir nöjd med det fina nya resultatet som blir!

Nu ska jag hoppa i sovlådan och vänta på A som jobbar em... slipper sova själv i alla fall :)
I morgon har jag också ett vattenpass med en liten grupp damer som älskar att köra järnet. Är så glad över att jag har tre olika grupper, som alla ger mig massor av energi och inspiration! Jag ångrar inte en dag att jag blev instruktör!! Det behövs fler, så hoppa på det roliga tåget nu!!!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0