1 timma från helg!!!

... jo för jag får helg mitt i veckan! Två dagars ledighet från 18.00 idag! ljuvligt!
Fick dom bästa nyheterna idag, fam S kommer till Antnäs permanent! Huset verkar bli deras,, jag vågar inte ropa hej riktigt ännu, men jag hoppas! Nu ska bara familjen A/R också komma till byn så är jag nästan nöjd :)

Känner mig lättare i kropp och själ idag! Vet att jag fixar detta.. bara 4 hela veckor kvar att jobba, fick beviljat ledighet två dagar, vilket ger mig 14 dagars ledighet!! Weee! det behövdes.
Dock är jag måttligt road av bemötandet som de ger på företaget...
Lämnade in min semesteransökan i mitten av mars, och har tvågånger fått fråga hurvida jag beviljas eller nekas semestern. Inget svar, förän idag, då jag åter ringde och sa att jag MÅSTE få svar nu så jag kan boka boende och dylikt..
Jo sa hon, det är fixat, men ett tips: "skriv mer utförligt om vilka tider det gäller med semesteransökan så prioriteras det högre upp. annars faller det långt ner i prioriteringslistan..." Jasså sa jag, jag skrev ju vilka tisdagar det gällde, " ja" sa hon " men det stod bara två olika tisdagar". Ja tänkte jag för mig själv, vi har samma arbetstider varje tisdag och jag hade definitivt skrivit vilka två dagar det gällde iom att jag sökte semester för dessa dagar-- Suck, hade varit så mkt lättare och mindre irriterande om de bara hade bett om ursäkt för att det dröjde, att det inte hade hunnits med eller glömts bort eller vad som helst! I höstas så var jag även då ute i god tid och fick inte veta om jag var beviljad, men då fick jag som orsak veta att "jag var ute i för god tid, att de inte tillsätter ledighetsansökningarna så tidigt" Men vad F*N... ja ja... det är inte lätt för dom heller kanske, men hur mycket ska man som anställd ta?! Tyvärr är jag dålig på att skälla på folk i luren direkt, utan jag grubblar på det och surar för mig själv. Ska dock ringa chefen i morgon och dela med mig om mina synpunkter!!

Nu åter till jobbet och sen hem till ankommande besökare!! Weee!!! Kanske skulle dricka ett glas vin ikväll!? för det måste ju vara minst lika lugnande som öl?! :P

HA en trevlig lill-lördag där ute!!!
Kram å hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0