Ännu en dag..

... blev jag väckt av liten!! Kom och bankade på dörren halv 7 så då fick faster vakna. Nu har vi, fammo och faffa och faster och C druckit kaffe, lekt och busat och lysnat till massor av prat och sång! Denna donna älskar att klättra.. Har en step-bräda till låns hemma och den är faschinerande att klättra, ligga och sjunga på! ojojoj!
I går var vi ute mest hela dagen. Mamma och pappa var i vårat potatisland och jobbade medan A och C körde cross och vi andra bara lyxade :) Ganska skönt faktiskt! Sen var jag och mamma och köpte plantor och jord och stolar hem. Fick mig lite blomster, nu är det bara upp till bevis och se om mina gröna fingrar fixar denna sommars blommor. I fjol planterade jag i två krukor varav en dog ganska snabbt. Den andra stackaren fick följa med till huset när vi flyttade och då bestämde jag mig för att första sommaren som husägare skulle jag minsan ha fina blomsterrabatter i kruka *ler*
Nå tulpanerna har blommat klart här som den första ägaren har planterat. Riktigt mäktiga blomster som till och med jag fixar :)
I dag ska dom i mina nyinköpta krukor och ut på gården!! Riktigt roligt! Fast mamma klagar på att jag inte har gummihandskar, bara tyg... ja men, tycker jag, jag hatar gummit! får väl tvätta handskarna då! Men inser väl att jag kanske måste äga ett par gummi också när jag nu håller på med jorden!

Sen var det grillning på schemat i går, C var grillmästare och stekte mina marinerade kycklingfiléer och fläskfiléer till ett perfekt resultat. Vi åt och drack vin och jag däckade, som riktig husvärd, straxt bakom 21!!! Helt slut som artist var jag, men det var skönt att vakna i morse och känna att energin börjar återvända!

I kväll bär det av till T och F stuga bakom Harads... ska bli skojsigt att åka dit, fira en 8:a åring och bara vara... men före det ska massor göras! Nu är det frukost och sen blir det stan!

A jobbar och åker till Umeå i morgon bitti, så honom får jag inte se på ett par dagar... nå nästa vecka är en ny vecka :) Min prins... ojojoj vad jag är kär *skrattar*

Nu ska tanden borstas och frukosten lagas och sen ska här planteras :)
Massor av energigivande kramar till er där ute, jag börjar återfå lite vett och sans så då passar jag på att dela med mig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0