Formsvacka...

.. eller är det bara vanlig trötthet.. Röstar för det andra med stark tilltro att det alternativet vinner med råge :D
Har i går efter jobbet varit till gammelstad, hämtade våra vattenredskap från badhuset och önskade trevlig sommar till personalen där... Kommer mest troligt inte vara där förän till våren i och med renoveringen av badhuset... Nå dom finns nog kvar :)
Sen var jag till moster, lämnade av täcken och kuddar som idag har tvättats och torkats i den lite större och mer effektíva tvättstuga som dom har i föreningen... Till slut fördrev jag ett par timmar med A, M och T.. mkt trevligt och länge sen jag bara satt ner och inte stressade därifrån... äntligen har deras husbygge börjat ta fart.. förhoppningsvis har jag nåt att titta på här till sommaren... Grunden ska snart gjutas!!!! Spännande att följa!!! M har blivit så stor och duktig hon, man hinner knappt med när det svischar förbi. Hon fyller 3 (!) år i höst, helt otroligt! och snart kommer syskon :)
Natten tillbringades hos moster och väckning blev det 05.25! då fanns det färdigt kaffe och en trött M som ville bli hämtad för en dag med mommo och "Ajja" (Jag alltså). Första maskinen sattes igång 06.05 och sen har det rullat på.. Fönstertvätt, städning, tvätt varvat med bus och lek, mat och prat.. 12 när moster snarkade som godast rullade jag hemåt för att dumpa allt hemma och pussa lite på A som var på väg till kvällsjobbet...

Efter det har jag hunnit med ett besök på Korpen, hämtat saker och pratat lite med E, ett jeansköp på Vila och en storhanling på Maxi.. men fy farao vad det är trist och jobbigt tt handla så mycket själv. När jag passerade mjölkdisken var jag så less och trött så jag hade kunnat lägga mig bland yoghurtarna och låtsas som att jag var till salu.. Inte för att nån hade kunnat missta mig för en mjölkprodukt men ändå...
Nå 1200 kronor fattigare och med 1 dm längre armar så är jag äntligen hemma igen.. Och jag kan lova att soffan är GRYMT skön!! Slötittar gamla avsnitt av top model och stryker ytterligare ett par saker från listan.

När klockan blir halv 11 så och A kommer hem så hoppas jag att hemmet är rent och kladdkakorna gräddade så jag kan få lägga mig med gott samvete och veta att jag får pussa på liten i morgon!!!!

Kristihimmelfärd närmar sig och jag önskar er alla en lugn och skön helg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörru maiken...stressa ner några grader...jag får ju ont i magen av ditt tempo :-)

2009-05-19 @ 18:20:55
Postat av: Anonym

Njut nu i helgen Maria..låt allt som stökas o smutsas i helgen ligga i minst en vecka och bry dig inte ;)

Jag hör att det är fler som behöver en vecka i solen utan att kunna göra något annat än att njuta! Kram

2009-05-19 @ 18:54:24
Postat av: Anonym

Jo jag ska!! Lovar.. nu är det snigeltempo på mig skrattar

2009-05-20 @ 16:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0