Jag går i väntans tider...

... NEJ nej nej jag är inte gravid!jag väntar på nytt jobb som börjar till hösten.. Ska bli så otroligt spännande och roligt att få göra något nytt och något som är i mitt område mer än nu... Men samtidigt är det skräckblandad förtjusning med det hela. mitt jobb idag kan jag innan och utan och vet att jag gör ett bra jobb. Helt plötsligt så ska jag stå ensam, och kunna något nytt, inspirera och aktivera ungdomar i träningsformer som jag egentligen inte är helt hundra på... det är skrämmande, att inte ha kontroll! Men samtidigt är jag så otroligt glad att jag får den här chansen. Jag ska visa mina framfötter och försöka göra så gott jag kan så jag kanske får in en tå till.. Min kommande arbetsgivare är alltså Korpen Luleå. samma galna gäng som jag instruerar åt idag... mera mera :)

Idagens läge vet jag inte hur det kommer att se ut till hösten. Tjänsten är bara 50 % och de övriga % får vi se hur det löser sig... I morgon har jag möte med V som jag tar över efter då hon har en liten korv i ugnen :)

Jag har jobbat idag... det är lite slisamt just nu på jobbet.Jag vet inte riktigt vad det är, om det är för att jag haft såhimla mkt i livet på sista tiden, om det är för att det finns massor att göra hemma, om det är för att sommaren och semestern är nära (vilket borde göra att det går lättare) Eller om det helt enkelt är för att det är ganska tuff psykisk belastning på jobbet just nu... Men men.. vilket som... tre dagar ledighet från min brukare är välkommet då jag har fullt schema ändå :)

I morgon ska jag vinka av mina tanter i Gammelstan påvattengympan. Har köpt lite lätt fika till dom som belöning för denna termin... det är ett härligt gäng som gillar att köra hårt. brukar kalla dom för min testgrupp!! :) hösten blir förskjuten för dom då det ska renoveras i badhuset, men också lite semester för mig som slipper en kväll att vara bunden vid. Vi är några instruktörer som pratat om att dela lite pass så man har möjlighet att vara ledig ibland... men men, det är lååångt till augusti :)

Nu inväntar jag min A som är och tränar cross... duktig kille va! En annan har bara tränat käkmusklerna när jag åt en chokladkaka :) tyckte att jag kunde unna mig den en kväll som denna och jobba bort det i morgon och resten av veckan...  det är trots allt inte helg nu!

Pratat med min älskade mamma i telefon idag, kändes som en hel evighet sen vi fick sitta en stund och prata... vanligtvis så pratar vi dagligen, men nu har det nog gått drygt en vecka, om inte två.. nå hur som helst... Dom kommer till oss till kristihimmel, mor och far och så kommer även min älskade illbatting C med föräldrarna :) J och C är alltid välkomna! kommer vara en underbar helg och jag har tur att bli ledig också!!! Jag längtar och beställer härmed vackert väder och 15-20 grader varmt.. inte så mkt begärt va?!

mamma är nog det bästa jag har om man bortser från A, eller i vilken ordning ska jag sätta dom ;)
Utan mamma vore jag inte mycket. Hon är så klok, har det största hjärtat man kan ha. hon är varm och intelligent och gläder många människor runt i kring henne. Trots att hon inte alltid orkar och mår så bra så hjälper hon allt och alla och har en spridande omtänksamhet runt sig. Om jag bara blir hälften så fin som min mamma så kommer jag vara nöjd. Älskar dig finaste mamma! Ta hand om dig!

Ses och hörs
Ta vara på tiden, även den tid att vila som finns!!! ingen tackar dig för att du sliter ut dig själv!!!
kramar i massor!

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej kusin! Vad roligt att du skaffat blogg! Lägger till dig i min dagliga "bloggkoll"... Hoppas att allt är bra annars. Själv åker man upp till Kalix nästa vecka för att titta på det lilla underverket ;) Ska bli skoj! Kram.

2009-05-12 @ 23:01:52
Postat av: Jag

Käraste Faster Anna! Skoj att se att du hittade hit.. Nu vill jag ha en blogg från dig också så jag kan följa ditt liv! Mys ordentligt med bebben och bara säg till om du behöver skuts till/från flyget!!

Kramar i massor!

2009-05-16 @ 16:56:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0