Jag klarade det!

Så som det alltid är så klarar man allt till slut. Plötsligt var den bara här, söndagen med all dess ljuvlighet och ledighet. Bara vattenpass på kvällen som jag måste på, sen är det husvisning med fam S och förhoppningsvis ett litet besök efteråt... Ska nog tvinga dom till byn tror jag bestämt :D

Idag hade jag längtat och planerat efter en riktig sovmorgon, men ack så det bedrog sig, kl. 5 var blåsan full efter gårkvällens juicedrickande i soffan, och strax efter 7 så var vi bägge uppe. A ska på sin andra träningslägerdag i Piteå i denna kyla... huga... är lite glad över att jag inte behöver åka faktiskt.. så nu hoppas jag hinna få nåt vettigt gjort idag, städning är ett stort prio A... vi ser väl vad det blir...

Gårdagen roddes i hamn. Var grymt nervös och nojig på dan över hur passet skulle gå och vad dom andra skulle kunna tänkas tycka. Passet skulle på nåt sätt vara en inspiration men också lite förlösande att våga tänja på gränserna och bjuda på sig själv. Sagt och gjort... Hämtade bästa L och vi handlade och inäntade deltagarna,, tyvärr så var det väldigt dålig uppslutning, förutom oss två och Chef-E så var det 6 deltagare varav en tyvärr var tvungen att gå... Nå på sitt sätt var det rikrigt skönt för nerverna att bara dessa 5 skulle behöva se eländet :D Passet gick ändå bra så jag är nöjd idag...

När passet och gruppuppgifterna var avklarade och magen full i fika så var det till synes mycket nöjda deltagare som duschade och närmade sig Roasters för middag. Klockan han bli halv 10 innan jag var hemma och då var jag SUPER slut. Antes varma famn och resten av vindruvorna satt fint. Fick dock peta i mig en dos betapred efter att lyckts äta bröd med hasselnötter (?)på roasters... Irriterande att jag inte sa till om min allergi, men jag antogt dumt nog att man inte sätter sånt i bröden... Nå det gick bra och idag känns halsen bara så där lagom "dagen-efter-svullen" som den gör när jag sätter dumheter i mun.... Det är rätt otäckt med allergier som sätter sig i halsen. Som astmatiker är jag van att luftrören stryper igen, men då hjälper en dos med bricanyl, men till detta elände med svullna tungor och halsar är det inte bara att ta en dos... skrämmande. Då är jag väldigt förskonad med tanke på andra där ute som dels har fler livsmedel som allergier och kraftigare reaktioner.  Min kära barndomsvän L (som jag förövrigt varit "förlovad" med sen 3 års ålder) är kraftigt mjölkproteinallergiger och diverse annat. Men denna kille måste alltså jämt ha sin adrenalinspruta med utifall att det skulle slinka ner något... Nej jag är förskonad!

Veckan som kommer är mkt ledighet, bara sporadiska tider som jag har uppbokat. Dels barnen jag kommer att jobba med till hösten, pedikyrbehandling och 3 sista passen vattengympa.. Resten av tiden ska jag bara njuta (jobbar en dag) vara ute (om vädret tilllåter), hitta på nåt projekt att fördriva tiden med och framförallt få lite kvalitetstid med A. var fjärde vecka ses vi inte många timmar på veckan, Han jobbar natt och jag dag + vattengympa. En timma i dörren är en bonus för oss. Men då kommer veckan efter som ren bonus då vi bägge har många lediga dagar tillsammans!

Dags att sätta igång en brasa ner i källaren och kanske dra en vända med dammsugaren när man ändå är där :) ibland känns dom 10-talen trappsteg ner OTROLIGT många... :)

Ha en kanonfin dag alla. och kom ihåg att vara rädda om varandra och inte egga upp er för minsta sak. Det är inte värt att vara ovänner år efter år, utan prata om det och kom fram till en lösning. Ni var trots allt vänner en gång i tiden!!!
Krama om era nära och kära en extra gång idag!!!
Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: Emilia (dockan haha)

Vilken bra blogg du har majken.

Du skriver så bra, o sen de viktigaste av allt, ta vara på tiden : )

fortsätt så!

2009-05-10 @ 13:21:22
Postat av: Anonym

Tack Dockan, du för söt! ska försöka hålla bloggen uppdaterad så gott jag kan!!

2009-05-11 @ 17:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0