lööördagmorgon...

..nej visst ja, det är ju torsdag idag! Men jag är ju ledig!!!
I natt, igår och fortfarande idag, stormar det som aldrig förr... det känns stundtals som att taket ska blåsa bort på huset! Kanske måste jag vara ut en sväng och se om blommorna sitter fast i krukorna, eller om krukorna ens står kvar på marken.. *skratt* Nej skämt å sido, så illa är det nog kanske inte, men blåser, det gör det!

Hade fam. S på besök igår. Riktigt trevligt som väntat.. :) Tack för den fina blomman, men det ännu finare kortet på Lilla N. Tänk så fin han är. Igår fick A träffa hela familjen samlade för första gången, men N visade inte sin bästa sida då :) Men jag undrar, blir det inte värre än så för den lille?! :) För det är ju så, är man trött och lite orolig i den lilla kroppen, då vill man väl inte vara på besök heller! :) Hur som, längtar lite extra till i morgon för då ska N skriva på papper :)

Jag hade svårt att komma till ro igår kväll, inte var det väl kaffet kl 8 på kvällen som gjorde det?! NEEEEJ :)
Skissade lite över drömmar jag har för hallen och datarummet... Skulle vara så skoj att få det gjort, men just nu ligger nog prioriteringarna inte riktigt inomhus, på övervåningen, utan utomhus och på crossbanan för somliga i vår illa familj! Sommrarna vet jag är hopplösa för andra större projekt för A, för säsongen är kort, och den inträffar mellan maj- september. Unnar honom det verkligen och älskar det faktum att jag får följa med honom och dela det intresset till fullo. Till alla där ute.. det ÄR faktiskt roligt att vara ute på banorna, så väl på träningarn och på tävlingar. Träffa alla andra galna crossmänniskor, höra motorbullret och lära sig meka lite på cykeln.. Någon stor proffsmekare blir jag aldrig, men det lilla jag kan, det lär jag mig gärna mer om!! Nu vill jag nog mest bara lära mig kära själv :)
Men så är det också, när inspirationen faller på, och jag vet att om jag inte gör allt själv så får det vänta till hösten, så känns säsongen lite lång :)

I morgon nalkas det Näverberget, då ska dagen D inträffa, jag ska kära själv är det tänkt. Jag har varit livrädd att köra A:s cykel, då det är en 450 kubikare, lika hög som jag och väger dubbelt upp vad jag väger... JAg vill först och främst inte ta sönder den när jag tippar i kull med den, och jag vill nog inte förnedra mig sj´älv inför alla andra som kommer få sig livets största skratt, och förmodligen bli 250 år gamla :)
Men i morgon ska jag trotsa allt. A hinner pussla ihop det lilla som finns kvar av cykeln till nästa helg och jag hinner slicka mina sår på jobbet :) Bra väder beställes härmed till Fredag 29 Maj!

Nu ska jag äta min frukost och sen elda lite nere i källaren. Det är rått och kallt både inne och ute nu. Sen ska jag hitta på något gott av köttfärsen jag tagit fram och tina.. någon limpa eller biff blir det... För i em kommer fam A/R på besök :) Skoj skoj!!!!
Något mer har jag inte planerat att göra idag faktiskt!! Gött va! :)
Må gott och njut av denna lörd.... nej visst ja, TORSDAG!
Over and out

Kommentarer
Postat av: L

BILDER MARIA; BILDER vill vi se på crossåkningen! Kram!

2009-05-28 @ 21:46:03
URL: http://mammakraft.blogg.se/
Postat av: Malin

roligt å läsa din blogg=)

2009-05-28 @ 23:22:40
URL: http://malgomaja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0