lördagmorgon..

.. betyder varannan vecka: stig upp och gå och jobba! Så även denna lördag så ´gör jag väl det :D har dock bara 5 lördagar kvar att stiga upp innan jag byter jobb, då känns det mkt roligare helt plötsligt!
Pratade med chefen igår. och vi kom överens om att jag skulle ta tjänstledigt augusti ut så jag får se mitt schema på korpen och kan se om det finns möjlighet att ha nån procent kvar på det nuvarande jobbet.. Det känns otroligt skönt att han vill ha kvar mig och skulle jag jobba si så där 25% där så hade det gjort dundermycket för ekonomin... har svårt att se att jag kommer att kunna jobba mer, men tänk, en dag i veckan hade vart perfekt!!! jo för 10h är ju faktiskt min arbetsdag!!!

Nå idag hoppas jag att min brukare har ork och lust att gå ut en stund... har fått mersmak efter ela gårdagen ute... visst, händerna har blåsor och näsan är snuvig, men gården är krattad och massa bråte är borttaget från gård och altan...
Har dock ett problem med min trädgård... det är väldigt många kvadrat gräsmatta... eller ska jag säga MOSSmatta! Har nån n¨ågra bra tips på hur jag ska få bort denna och få en fin grön gräsmatta istället? Har igår testat med nå mosstabort-tjosan... men tyckte inte att den funkade allt för bra...
Nå vi får testa oss fram. har löst nånstans att aska ska vara bra för att sänka ph-värdet.. känns dock inte så jätteskoj att slänga in på gården nu.. eller??? ge mig gärna tips!
Nu återstår sen lite gödsling av potatisland, lite gödsling av gräsmattan och sen en massa planterande... förhoppningsvis kanske det får bli klart till kristihimmel... skojskoj!!

det här med att bo i hus... det är fantastiskt! men det krävs att man gillar att jobba både inne och ute! ibland mmå jag säga att det är motigt och att projekten känns många och långa, men en sån dag som igår, då känns det underbart att få dom där blåsorna på händerna och se en fin gård växa fram... till på köpet hoppade det nog en och annan fräken på min näsa också :) vädret var helt fantastiskt!!!

Nu är det hög tid att packa väskan, städa upp lite efter gårdagens pizza massaker i köket (hann också med att göra ungsbakad torskfilé i tacosås, fyllda ungsgratinerade champinjoner och ett par matbröd.. ja sallad förstås.. allt medan pizzadegen jäste!) Jag klappade mig extra mkt på axeln efter maten när vi äntligen fick sätta oss ner, delade ett par flaskor cider, spelade kort och i vanlig ordning; somnade i A:s famn!

Skynda skynda!!! jajjelimen, jag ska!

Njut av helgen där ute... passa på att vara ute nu när värmen börjar komma!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0