Måndag...

...betyder att helgen är över. Det betyder också att jag är "fri" från besökare, eller i min värld ensam och sorgsen... Det har varit helt underbart att ha dom här. Mamma och pappa smet ju lite tidigare än Broder med familj. och i går morse for de sista tappra gänget... Att inte ha liten här är verkligen tomt och tyst. Dock lite skönt att få sovmorgon *skratt*

Vi var som tidigare nämnst i T och F stuga. Vi hade toppenväder med massor av skratt och prat. Åt gjorde vi också, mumsig grillad mat med vin. Jag var otroligt trött och seg så jag gjorde egentligen inte så mkt där. Tjejerna skulle basta, men gubbarna hade missat med bastuuppvärmningen vilket resulterade i 4 sura miner och inställd kvinnobastu. Istället värmde killarna på bastun och det resulterade i sen natt med trädkramning och vajande flaggstänger... Med andra ord snapsades det lite för mycket och de blev ordentligt på fyllan. Lördagen var C rätt stilla och jag fick med glädje, men kanske lite lätt irriterad ta hand om C för att underlätta för en väldigt trött J. Inget problem i det, men pappan till barnet kanske borde tänkt till lite extra under natten. Nå jag hade en väldigt trevlig dag hur som helst. ganska trött men med massor av mys med fam T...  Och i går morse åkte dom alltså. Blev väckt av liten 20 över 7 med bank på dörren och "Ia" (Maria)... I morse var det ju ingen som knackade så klockan hann bli 10 innan jag vaknade...

För att inte sakna ihjäl mig i går så bestämde jag mig för att ge A en överraskning när han kom hem. C hjälpte mig med att få ut dubbelsängen och sen började jag måla sovrummet. Spackla, slipa, måla, måla, måla... resultatet blev bra trots allt, skönt att slippa 70-tals tapeterna både på väggen och garderoberna. A hade målat två väggar tidigare, men de fick målas med ett varv till och så de två andra väggarna. Hann precis få sängen bäddad när A kom hem.. Stånk och stön må jag säga, för det var ingen lätt match att få in dubbelsängen själv, men det gick och jag är nöjd över det! Dessutom gav jag nog grannarna nåt att skratta och prata om :)

A hade blivit 9:a i premiären. Inte helt nöjd, men inte helt missnöjd heller, om två helger åker vi till Gällivare för nästa tävling! Äntligen kan jag följa med!!!!

I dag har jag jobbat en timma med en grupp som jag kommer ha till hösten. Innan dess låg jag i princip bara och även efter det vilade jag massor. Först efter middagen vid 6-snåret så kom energin tillbaka. Jag planterade de sista blommorna och rensade rabarberlandet och hoppade därefter i komposten och började härja där. SKitgöra, men det måste. Man får en massa träning på köpet i alla fall. Ett fack av 3 är vänt och klart att fyllas på och en del av jorden har hamnat i landet. känns riktigt roligt att kunna återvinna själv och se skrotet komma till användning. Som sagt så är det inte skött på ett tag här, så det är ganska mkt jobb med att få det bra igen!
A klippte gräset för första gången, så nu är sommaren verkligen här. Ska ta lite foton på blomstrena och lovrummet och lägga in tänkte jag, håll till godo bara, kan ta ett par dagar :)

Nu ska jag slänga mig på soffan och längta efter liten.. får väl hålla till godo med A igen :P Skämt och sido, det är lite skönt att vara ensamma igen ;)

Massa kramar till er där ute!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0