sjukdom..

idag vänds mina tankar till alla som har sjuka barn, föräldrar, syskon, släktingar eller vänner... Har många gånger tittat på sjukhuset och förfärats, men också sett upp till många småbarnsföräldrar som får tragiska besked och som kämpar med sina sjuka barn och försöker hålla humöret uppe. Hur lyckas dom är min fråga? jag vet inte vart jag hade fått styrkan att orka med mina egna känslor och samtidigt orka finnas där för mitt barn! Det är starkt och modigt må jag säga!
Idag fick jag veta att en bekants barn väntar på besked... cancer... bara ordet får mig att rysa, att det sen ska sätta sig i ett barns oskyldiga kropp, det tycker jag inte är rättvist.. Jag håller alla mina tummar och skickar en tanke uppåt för att det ska gå bra för lilla V....

Det är också många i min närhet som förlorat sina far/mor föräldrar... Tänker på er!!Även om de har fått leva ett långt liv och varit sjukliga på slutet är ändå den dagen så definitiv, så tung och så nedsvärtad av sorg. Dom har ju alltid funnits där, och plötsligt är dom bara borta. Det tar tid, men det blir lättare! Förlorade min älskade farmor för oj, snart 10 år sedan. Än idag kan det ibland vara med sorg jag tänker tillbaka på henne.. Hon fick aldrig uppleva några barnbarnsbarn, idag finns det 2+1 bonus, men jag vet,,, hon tittar på oss ovan molnen och suckar förmodligen ibland över knasiga vägval i livet, men är nog stolta över var och en av oss 8 barnbarn hon har!

Idag är det åter jobbet som väntar.. nu packa mat och hoppa i bilen för färden mot city..
Till er alla där ute.. ta hand om varandra, krama om era nära och kära en extra gång och glöm inte tala om för dom att ni älskar dom! Till er som har  det svårt och jobbigt, jag skickar ut lite styrka och omsorg med hopp om förbättring! Man vet aldrig vart livet bär hän, men förhoppningsvis så är det tänkt att gå bra!!!
Kramar i massor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0