tröttsam panik...

Ja ha ja... åkte på att vicka ett vattepass idag. Kunde inte säga nej när M hade feber. Det är aldrig värt att bli mer sjuk, speciellt när det finns folk som kan vicka. M är en klippa, liksom L, på att ställa upp när det behövs, men det behövs fler ibland.. Nå, körde extrahårt idag, är grymt motiverad under passena, innan är det motigt just nu när jag har mycket annat runt i kring. Fruktansvärt roligt att köra hårt med dom, och när låten är slut oc jag ser lätt förvridna ansikten och stön så njuter jag *skrattar* jo för då vet jag att jag fått dem att ta i ordentligt!! Jag är där för dom!!!!

nu har jag bara tis, ons, torsdag och söndag kvar med vattenpass och så lördagens lätt ångestfyllda pass med instruktörerna. Tur i oturen så är det inte särskillt många som kommer. Trist när man fixar ihop något, men men, saker kommer emellan ibland, så är det ju... Spännande att se vad de kommer att tycka om våran dag....

I morgon ska jag och L göra det sista på passet och sen blir det att nöta in det resten av timmarna som jag har möjlighet denna vecka..

Tänk bara vad det finns härliga människor ute i världen. Människor man inte träffat tidigare, som man råkar på av olika anledningar, människor som förändrar ens synsätt på ´saker och ting, människor som ger så otroligt mkt glädje, men också människor som ger sorg. Människor som passerar nästan obemärkt förbi en, men framförallt människor som kommer att komma en väldigt nära på kort tid.
Jag har nog alltid varit en som tyckt om att ha folk omkring mig, och gärna varit vän med alla. Det går givetvis inte, men genom åren har jag skaffat mig otroligt mycket bekanta, vänner och kanske också en och annan ovän... Som min kära vän L sa en gång när vi pratade om hur vi kommit varandra så nära: "när jag flyttade till Pajala tyckte jag att du var en poppis tjej som var lite dryg faktiskt..." Tänk på den tiden såg jag mig som en väldigt osäker tjej som gärna ville ha alla som kompisar. det dröjde inte så länge så var vi vänner jag och L. och OJ vilken resa det varit. vi har bott ihop, bråkat och skrattat ihop, druckit en och annan vinflaska ihop, dansat, solat och pratat. Prata det kan vi, det finns aldrig tysta stunder mellan oss :) Det är bara ett fel med L.... hon bor inte nära mig längre.... huga.... nå det finns andra nära vänner närmare än 100 mil...

De flesta av mina närmaste vänner har barn... nyligast kommen pojke, en mörk prins som luktar precis så gott som bara en bebis kan göra. Det är så faschinerande med barn, man kan titta och lukta på dem i oändlighet, man blir liksom aldrig less. Att det är så med andras barn, hur ska det bli med ens egna?
Många bebisar är på utgång... när som helst kommer ett syskon till D, till sommaren ett syskon till E.. Ett första barn för V... sen till hösten ett syskon till M... listan kan göras lång... Längtan efter barn börjar komma väldigt mkt för mig också. Men det kommer en bra tid för det också.. Finns lite saker att fixa och ordna först... får nöja mig med att sitta barnvakt och lukta på andras bebisar.. :)

Nu ska jag natta mig själv så jag orkar med resten av veckan. Hoppas min huvudvärk ger med sig och att dagen plötsligt får 27 timmar :)

Ta hand om er där ute... finns ilskna baciller som väntar på nya offer :D

Kommentarer
Postat av: L

Härligt Maria! Jag kommer hänga här på din blogg! Jag tror att jag ska hålla tyst om er semester. Min bättre hälft skulle bli rabiat tjatande på mig att det inte är så tokigt att hänga på crossbanor after all...

Vi ses snart! Kram!

2009-05-05 @ 00:05:09
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0