helgen över..

nu fattas bara 1.5 timmars buggande så är det komplett.
DEt har varit, som planerat, en lugn helg. Jag och bästa S tog en promenad i lördags i snön, riktigt mysigt, men flåset, gott folk, flåset.. voi voi.. inte är det nå vidare efter en vecka i sängen.. hårt jobb för att komma igen, men ilugnt tempo hur det nu ska gå till *haha*

Sen var vi en sväng på stan jag och blivande maken. Köpte det sista inför inbjudningskorten som är "designade" och klara.. nu fattas bara kuverten som inte fanns tillräckligt av..
Kvällen tillbringades i källaren framför tv-spelskoncollen :) 8 bitars nintendo fick nytt liv via datorn. Sånt som jag och fd combon L tillbringat MÅNGA timmar med, nu försvann några timmar med A också.. Skojskoj, men fatta vad man är kass på dataspel idag (läs de som  man inte har spelat som ung!) De spel man spelade som liten, de sitter takterna i :)

Var uppe läänge med A som vänder på dygnet inför nattjobbet och var rätt seg idag när jag skulle upp.
Nå, lite kaffe och frukost gjorde susen, sen bakades det friskt, 110 kanel/vaniljbullar och en långpanna med vinbärskaka. det var HETT i köket efteråt, men så passade jag också på att för första gången koka egen saft. Svartvinbärssaft som blev riktigt mumsig!
Är riktigt nöjd över mig själv, energin har åter infunnits i min förr trötta kropp, och jag har fått lite fika i huset..
På Tisdag kommer A:s familj på fika så det är ju lämpligt att kunna bjuda på NÅT hembakat i vanlig ordning :P

Mår dock lite halvers nu....Svängde våra lurviga i källaren nyss, lite träning inför kvällen, men en sak gott folk: ÄT INTE just innan, det var inte långt bort så hade maten kommit upp av allt snurrande... hoppas det går över så vi kan bugga loss ordentligt i kväll...

Njut av söndagen kära vänner- och ta måndagen med en nypa salt, det innebär ju bara en dag närmare helgen igen!

Kan berätta att jag tycker det blir sjuukt skönt att komma tillbaka till jobbet, trots att jag har lite halv-ångest inför "att-göra-högen" somförmodligen är meterhög.. Men, men, det är bara att beta av och göra det man hinner varje dag...

Ta hand om er... och är ni snälla, så uppdaterar jag med bilder från dagens bak ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0