Jag tar en paus...

.. i mitt nya jobb som målare och fyller mina energidepåer med makaronipudding och internet :)

Jobbet med vardagsrummet startade i måndags och sen har det fortsatt och håller på fortfarande. :) A har haft ledigvecka från jobbet, man hamnade i ett annat slags arbetsläger istället. Han har verkligen varit duktig min A, målat fönster och lister i dagarna tre, sen slitit tapet och spacklat så jag kan få måla :)
Men jag har också varit duktig medan jag också jobbat :) Jojo, bara en dag jag såg på när A pysslade!

Nu är status:
*fönster målat
* golvlister nymålade, bara två kvar
* väggar spacklade och slipade
* Alla väggar förutom en klarmålade
* fondväg tapetserad
*Fördjävligt dammit i vardagsummet:)

Det enda som återstår är dom två ynkliga listerna, och en ynka vägg att måla sista varvet på!
Sen ska jag STÄDA!

Fick också nytta av mina kunskaper i idrottsskadetejpning...
Hipps vipps utnyttjade de kunskaperna för att lappa ihop "ledbanden" mellan rollern och skurskaftet.. Det blev succe, ända till tejpen gav vika när jag nästan var klar och "ledbanden" gick av... voi voi :)
Skrattade faktiskt åt mig själv när jag i mitt inre såg en skadad fot och lappade ihop den.

Natten mot måndag blev jag också "tant" igen, till lilla Alwin. Brådis hade han när min kära kusin A åkte in på BB... I morgon hoppas jag på att få lukta på lite bejbis :)

Vad mer har hänt?
Buggat och haft vattenpass i veckan, riktigt skoj... skönt att vara tillbaka på vattenbanan igen... härliga damer har jag träffat och lärt mig massor av nytt på buggen!

Nu åter till arbetslägret.
Ta hand om er och ni som har möjlighet:
Gå ut i solen!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0