när tiden inte räcker till....

... Så kanske man ska skippa internet och tv!

Jag har senaste tiden hävdat för mig själv och min omgivning att jag har så lite tid! Förvisso så tar lill-busen en hel del tid, speciellt nu då han gärna bara vill gå gå gå och gå! Går alltså inte själv, utan mamma får hålla handen, alternativt gå bredvid lära-gå-vagnen. Hur som. Edvin brukar dock mellan varven faktiskt leka själv en stund. oftast sker detta på morgonen mellan välling och gröt. i realtid innebär det mellan och omkring 60.00-09.00.

Under denna tid så sitter jag oftast ner med datorn i knäet med en kopp kaffe i handen och plöjer nyheter, skvallerblaska (aftonbladet och expressen) och bloggar. Detta tar egentligen inte så länge, så sen är det den kära ansiktsbokens stund. vipps så har det försvunnit en timma eller två och då är man så trött, seg och frukost sugen.

Så skrider dagen, med Edvin och allt kring honom. vissa dagar är man tröttare än andra, men många dagar sitter jag faktiskt bara och slösurfar, slözappar kanaler och surar för att jag inte orkar göra nåt och att det inte finns nåt att se!

 

så nu har vårt lilla kommunikationsnät med (vad jag tror är ) Sveriges största leverantör till telefon, internet och tv, strulat och varit totalt kass. telefonen går inte att använda och inte heller tv:n datorn är segare än segast och skapar mest missnöje vid användning. Hur som vi är i ständig kontakt med leverantören och hoppas på förbättring innan uppsägningstiden går ut!
Vart jag vill komma är att under denna tid har jag plötsligt fått mer tid över till annat!! KONSTIGT eller`! :P

jag kan vika tvätt, tvätta, diska och plocka redan vid 7... några större projekt är dock inte lönt att börja med Edvin, för vipps så har han bestämt sig för att hjälpa till eller att bara promenera :) då är friden slut!

Han har förövrigt en mkt intensiv period just nu och visar gärna sitt humör om han inte får sin vilja igenom. Grinar, stampar i backen och bara skriker! går man honom till mötes så slutar han på en blinkning! jag kan säga att är man trött, då är det väldigt nära till hands att ge upp och låta honom få sin vilja igenom, men jag vill verkligen inte göra det egentligen! men men gnäll och grin är det absolut värsta jag vet!!!

 

Åter till tiden. kanske måste jag sätta egna begränsningar på mitt internetanvändande: 1 h om dagen :P , precis som för barnen.. men tänk så mkt mer tid jag skulle ha över till annat!!

Så nu är det väl dax att stänga av datorn och tv:n och få nåt viktigt gjort: Sängen nästa :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0