mitt i veckan...

.. ja där är vi äntligen nu. tänk att man inte uppskattar onsdagarna på det här sättet när man har semester :P

Hade kära V på besök i går, vi spisade baconlindadkyckling med västerbottensost-, oliv- och soltorkadtomat fyllning. Till detta färsk basilikasås och ris. Tyvärr hade jag (hör och häpna) inga grönsaker, så små stackars gurkskivor fick leka sallad :P
Nå maten var god och sällskapet ännu bättre. Vi pratade bort 3 timmar i ett nafs medan oskar dundrade och blixtrade utanför. Rätt härftigt vad det kan föra oväsen och tvätta bilar på samma gång! :)

Var rätt trött när V for hem vid nio så jag låg och läste lite bröllopstidningar i sängen.. Gisses amalia vad det är mkt att tänka på, bara det mörker med frisyr, klänning och bukett! Var hos frisörn igår fm och klippte till mig, och fick där se svart på vitt att en håruppsättning är ett måste, inte en halv som jag först tänkt mig. Det var tydligen sista gången jag klipper mig innan bröllopet också :) skönt då kan man spara dom pengarna till annat :)
Jag är i och för sig int så jätte duktig på att klippa mig regelbundet som man bör, tror senast var i april eller maj, så det är definitivt längre än 8 veckor eller vad som rekommenderas..

En sväng hos käraste moster hann jag också med. en kaffekopp och massa prat... Hennes orkidéer blommade nå vansinnigt fint, tänk om jag skulle lägga nån orkidé i min bukett? vad tror ni? en lila en...
För det är klart, färgtemat inför det stundande bröllopet, lila, silver och lite stänk av grönt... hade inte trott att det skulle kunna passa, men käraste J och S, "bridesmades to be" fick mig på bättre tankar!
Hoppas det blir bra  med det...

Nu är det blott 2 dagar kvar innan jag avslutar tjänstgöringen här... konstigt känns det nu faktiskt.. men samtidigt skönt. förstå att jag inte kommer behöva göra 10 timmarspass på väääldigt länge!!! Lyckan är fullständig!

Nu sover "gubben" och jag ska fortsätta med mina uppgifter här på jobbet... Det är ju bara så svårt att inte halka in på bröllopssidor :P

Må så gott där ute! Å njut av den friska luften vi fått.. syret bara flödar och det rycker i löparnäsan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0