soliga söndag!

Helgen börjar närma sig sitt slut, men det känns knappt att man varit ledig om jag får säga så...
Huga, fredag hade jag min korta dag på jobbet, skickade iväg dom till stugan och sa adjö för en obestämd framtid. sedan var det dejt med A Vi skulle hämta ut min supersaftiga lön från försäkringskassan efter min sjukskrivning, men så blev inte fallet. Satt på nordea och bara väntade och väntade, ni vet, det ärdet man gör på banker idag, när dom har hand om allt deras + postens bestyr.. nå till slut blev det min tur och jag skulle slänga in pengarna på mitt konto. Då blev jag förvånad över att jag faktiskt kunde ha gått till min egen bank och gjort det, nu skulle jag fått betala nästan 100 riksdaler för att få det gjort. Nä ni, inte ska jag sponsra nån annan bank än min, så jag avvaktade. För bara tanken på att sitta i kö i 30 minuter till var inte lockande, trots de ynka 1000-tappar jag skulle ha fått för besväret. Nej den lilla värdefulla lappen får vara i min plånbok till på måndag, DÅ ska jag fixa det!

NÅ hur som helst så var vi faktiskt och tittade på klänningar efter det!
Det var spännande men ack så deprimerande... Jag hade ingen koll på vad jag ville ha efgentligen och biträdet till affären var tyvärr inte till så mkt hjälp. Jag fick prova 3 klänningar, varav 2 av dom var i tyg som jag absolut inte tyckte om. Det var en skitsak, för alla 3 klännigarna var för små.. Gissa om man, istället för att känna sig spänd av lycka och glädje för det man hade på sig, kände sig som den största fetaste bruden i stan. Gud så deppig jag var när vi traskade vidare därifrån. Jag kände verkligen att det var kört! Hur ska jag hitta en klänning som går på mig!?!? Det blev ingen rolig kväll hemma må jag säga, länge sedan jag varit så uppriven över någonting, men många tårar kom det!

Nu i efterhand inser jag att det förmodligen finns fler klänningar att titta på, butiker som har storlekar större än 34, 36 och 38, och att jag måste få tips på vad jag passar i och inte, vad som inte framhäver mina "volanger" utan hjälper mig att få en fin liten midja. Det finns kvinnor som har gift sig som är betydligt större än jag, dom måste ju ha hittat sina klänningar nånstans!!! JAg trodde bara att butikspersonal kunde sånt.. nå... nya tag nästa gång, då får kära S följa och guida mig lite.. hon har varit där själv och vet förmodligen mer än damen i den affären...

Som sagt, fredagen var ingen hit. Var rätt slut när kvällen kom och Kära Bror C kom förbi på en snabbis på väg hem till familjen i ÖStersund... Stackarn måste pendla nu i höst.. små lätta mil mellan ÖStersund och ÖVERTORNEÅ
Huga, dom gör det bra alla 3 som orkar. men en orolig syster är alltid vaksam på att han tar sig bägge vägarna. Nu är det mörkt på nätterna och stora hornbeklädda djur tittar fram på vägarna!!!

A vart dessutom sjuk i helgen. redan i fredags var han riktigt hängig och i går kom febern som på posten. Inte många grader, men han är brännhet och ligger  sängen. Vi hann dock trotsa orken i går på dagen och vara på Näverberget för att funktionärs-hjälpa-till på norrcupen.. Alltså enduro tävling... många förare och strålande sol. Riktigt skoj oc h inspirerande att se dom! 

Kvällen var luuugn igår.. sägen intogs redan efter 8 och A ligger fortfarande kvar där än..

Nu ut på morgonpromenad, förhoppningsvis med S som sällskap, tänk att småbarnsföräldrar har svårt att komma upp i ottan :P edller hur S!!

Kylan infiner sig om nätterna nu, bara 9-10 grader armt när jag går upp vid 7-8 tiden... men otroligt friskt och skönt ute!!
HA en riktigt bra dag alla och kom ihåg att njuta av vädre UTE, det är vinter snart och då ångrar man sig att man inte var ute mer i bara t-shirt och shorts!
Massa kramar!

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att prova klänning efter semester och sommar är ju the big NO NO! Det är ju då man har ätit gott, ofta och alldeles för mycket....så var inte så hår mot dig själv..allas byxor är för trånga just den här tiden på året! Maria, med ett mål i sikte så kommer de där kilona ramla av och när du i början av året ska välja klänning så kommer du hitta en toppenfin!

2009-08-16 @ 23:34:30
Postat av: Jag

Tack, jo jag vet ju det... men det var nog hela situationen som gjorde mig besviken... Det är långt kvar till den stora dagen och jag VET att både jag och A kommer vara jättefina ;)

2009-08-19 @ 06:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0