dan före dan före...

dopparedan...
fy fåglarna.
Och snö har det kommit, skulle nog våga påstå att det är 3 dm som fallit inatt och idag.. det betyder en sak: när det slutar snöa ska längdskidorna på!!!!!!

Pratade med L idag i telefon och undrade, lätt förvirrat insåg jag sen, vad dom skulle göra i helgen? Kom på mig själv, det är ju JUL... det har gått så sjukt fort... jag har inte alls hunnit med. inte bara det här med klappar, det är så gott som klart, men tiden, mina vänner, tiden.. vart tar den egentligen vägen?
Det känns verkligen som att jag slösat bort den senare delen av hösten, till INGENTING. jag har verkligen inte fått mycket uträttat. I¨går slog det mig att jag inte ens damsugat sedan 1:A advent, (tur man har en sambo!) nej fy. och inga inbjudningar är klara och mina små egna projekt är lika ofärdiga och väntande som för flera herrans månader sen.

Nu blir det i alla fall ledigt snart, mest troligt 2 härliga veckor att bara landa, ladda och leva. 8 timmar kvar att jobba, men också 8 intensiva timmar där mycket måste fixas. Jag har idag lovat mig själv att ta ledigt under denna ledighet, koppla bort allt som har med jobbet att göra, låta datorn vara och bara hitta det där inre lugnet som jag saknat....

Hade idag avslutning för mina och L:s pantertanter.. en miss gjorde dock att de blev utan vattenträning och jag fick komma med den sämsta julklappen i värsta snöovädret. De flesta tog det bra och skrattade bort det, andra var besvikna med all rätt.
Nå, det slutade med en massa prat, skratt och fika. och de hade med sig en underbar liten julklapp som ska stråla på mitt köksbord hela vintern!
Tack snällaste damer för denna höst kan jag bara säga.

Precis som kära L skrev i sin blogg så känns det så otroligt skönt att få ledigt från passen. Jag har sista veckorna varit sjukt omotiverad till vattengympan och känt ett stort behov av förnyelse. Ett julpass räddade det hela och nu ska jag inte spela min skiva på ÅR! :) vågar inte ens räkna hur många vattenpass jag haft denna termin... tror snittet ligger på 4 stycken/vecka.. det gånger 16 då och vips vi är uppe över 60 pass! Kanske inte så konstigt att man är less?

Nu blir våren enklare på många sätt, bara 2,5 fasta vattenpass/vecka, alla på kvällstid dock, men men, det ger ett litet extratillskott i kassan i alla fall... men jag kan nog säga så mycket, att är det så här motigt som sista veckorna, så blir det timeout till nästa höst!

Nu ska den trötta kroppen få vila några timmar för att orka med den sista långa dagen med sista småfixet, ja innan den korta dagen innan dopparedagen!!!

varma vita hälsningar till alla där ute!
Stressa inte för mycket, det ska vara en helg av lugn och ro och familj och vänner!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0