god morning sunshine!

Upp i ottan kaffet puttrar och solen skiner. A har åkt på jobbet och mor och far sover i rummet intill. Att stiga upp kl 05.30 är inte likt mig, men egentligen är väldigt jag, men de senaste året har det vart en plåga att stiga upp halv 9 :)
Idag åker vi till Östersund! Weee! ska bli så skoj att få träffa dom igen. Nu har jag verkligen varit lyckligt lottad och fått träffa dom redan ett par gånger detta år!
Revbenet mitt läker så där..Det värsta är nätterna då det är som ondast och jag kan enbart ligga på vänster sida..dagarna går rätt bra nu, om man bortser från att jag är rätt oduglig! Men men... sånt är livet.

Midsommar är över nu och det har varit väldigt lugnt och väldigt skönt, men också väldigt trevligt. Vi har vart hos Svärmor i två omgångar och vart hos fam J och hälsat på,sen har vi varit hemma och haft det så lugnt och skönt. Klippt lite gräs och rensat ogräs i landet, men annars vääääldigt lugnt...Midsommar är annars väldigt roligt, för då vet man att det bara är två veckor kvar till marknaden :) i detta fallet ändå roligare då det är ledigvecka och en hel vecka i byn :)

Har i måndags haft besök av H. hämtade henne på flyget på morgonen och fick sen ha henne fram till middagstid. riktigt trevligt, men vi satt dock ute och surrade i solen och blåsten, vilket resulterade i att jag brännde mig rätt ordentligt på axlarna och i ansiktet. Nå idag känns det bättre, men det var lite onödigt!

Vi hade fint besök i går.. LUR från Kiruna var hos oss på middag. JAg och L har vuxit upp tillsammans mina första år i livet och bestämde väl när vi var 2 respektive 3 år gamla att vi skulle gifta oss :D Nu blev det inte så, men vi har dock hunnit bo ihop och ha massor av roligt tillsammans. Vi bodde(UR bor fortfarande kvar) i en lärarbostad i Kiruna, som bestod av två lägenheter, en uppe och en nere och det var nära tillhands att gå ner och leka med L :) UR har jag nog alltid kallat mina extraföräldrar så det var extra roligt att få visa dom huset vårat!

Jag hann också till N på morgonen och småttingarna D och A. D var inte det minsta blyg igår, vilket både gladde och förvånade mig, jag har ju inte träffat dom på, tragiska, ett år! Nej vi lekte och hade skoj ihop och jag fick godkänt att komma tillbaka *skrattar* sötingen. Lillasyster var en riktig trollunge med massor av hår och liten som bara den! Tyvärr kunde jag inte snusa på henne så mkt när jag inte får lyfta, men men. titta och lukta kan man alltid!

Efter LUR:S besök bar det av till Bergnäset och fotbollsmatch och vidare fika.. J spelade två matcher och var riktigt duktig. Har inte sett han spela nån match förän nu så det var extra skoj att se..
Kvällen blev lite sen, men trevlig och avslutades med midnattsbesök av mor och far. Var dock en otrevlig husvärd och mötte dom inte dörren utan låg och snusade med A. Nå dom hittade tydligen in för jag vaknade till pappas enorma snarkningar i natt :)

Nu ska vi se hur länge dom tänker sova idag, sen bär det av. Lite semester och 7timmar i bil!

Ta vara på finvädret idag och mys med varandra!!
Kramar i massor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0