long time a go...

... and once upon a time... en låttext, men vilken minns jag inte :)
Ja det är väl dryga två veckor sen senaste uppdateringen och en hel massa har ju faktiskt hunnit hända...
Jag har vilat och framför allt sovit sjukt mycket de första dagarna på min sjukskrivning/ledighet. 3 timmar om dagen de första sen trappades det ner. Tänk att kroppen behövde det :P
Sen åkte vi ju till byn till mor och far och vidare till Gällivare för nordcup för A... Det var underbart skoj att vara tillbaka på bana igen, menvädret var det knepigaste juniväder jag nånsin varit med. En bit från Tärendör möts vi först av snö(!)fall och snart också alldeles vit backe. har bildbevis som kommer upp i dagarna.. Sen växlade vädret mellan snö, hagel, sol och regn... i dagarna två! Hur som helst så hittade några nya fräknar till ansiktet och riktigt skoj var det.. För A gick det bra på lördagen, men sämre på söndagen, men dock en bättre placering än i Umeå.

Måndag tisdag var vi kvar i byn, det hanns med skogspromenad, besök hos fam K/E och lite shopping på sport och skohuset.. HElt otroligt, men den butiken har alltid nåt man hittar! Sen körde jag cross också :P jajjelimensan. och skoj var det, så på onsdagen så åkte vi till vidsel och hämta hem min alldeles egna yamaha zx 85"!!! En riktig pärla vill jag lova :P
Dock är det så att jag har körförbud i 2 veckor då premiärturen efter 1.5 timmar slutade med att jag åt sand (Crossspråk för att ramla på sandbana- måste ju börja lära mig det nu!) och fick ett par rejäla blåmärken på underbenen och ett trasigt revben... så idag var jag äntligen til doktorn efter nästan en vecka, och fick snabbt ett konstaterande att jag inte kunde jobba... Nå jag grinar inte direkt över det faktumet att jag får vila i två veckor till, men att inte kunna göra så mkt är både trist och plånbokstärande...
nu när jag har tid ska jag slänga in alla bilder jag lovat och bland dom finns lite bevis på min riktigt fina körstil, NOT! Men nå efter denna sommar ska jag nog minsann vara bättre i alla fall!

I och med denna sjukskrivning så bestämde jag också idag att jag ska åka till sessan tillsammans med mamma och pappa nästa vecka... MYSIGT vill jag lova... hoppas jag är tillräckligt bra så jag kan bära henne då i alla fall.. var och fyndade ett par jättefina snickarbyxor till henne på HM idag.. ett pra vita som var i kortare modell.. hoppas dom är bra på lillan bara...

var på dejt med S och lilla N idag.. riktigt trevligt, men kallt och blåsigt, det känns verkligen inte som juni nu, men nu kommer förhoppningsvis värmen när jag blir ledig :) efter dejten blev det en liten promenad och sedan vidare till rutvik till fam J. också rikigt trevligt.. barnen är ibland mer vilda än tama, men otroligt mysiga så det är alltid skoj att vara dit...
nu inväntar jag prinsen som är hemma på 50 minuter.. sen är det säng och en ny dag i morgon...
ska verkligen försöka få upp lite bilder i morgon och förhoppningsvis ska jag få träffa N och småttingarna A och D också..

Nu ska jag sätta mig på soffan, för att ligga med revbensskda är ingen höjdare!! sen pilla i mig lite smärtstillande och så sova förhoppningsvis åtminstone halva natten!

Ta hand om er där ute och kom ihåg att intressen ibland gör ont både i kropp och plånbok, men dock ger otroligt mycket glädje i själen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0