bara inte solen blåser bort!

För idag är det faktiskt sol! Solen orkade titta fram redan i går kväll och gav åter hopp om sommaren :)
I går hade vi besök hela dan! Först kom fam A/R hit och åt lite mat och snackade skit, när¨kaffet puttrade på som bäst så kom A, I och M också hit. Anar att dom kände kaffedoften av Zoegas på lång väg :) Nej, men det var himla trevligt med folk i huset igen, och prat och skratt och bus med barnen så klart! Idag får jag umgås med fam A/R igen och vara lite barnvakt när det ska tittas på hus i byn :) Tror jag får smygsätta in ett bud på huset åt dom idag om dom inte gör det själv!

I går gjorde jag inte många knop förutom lite matlagning och besök. Eldade och pysslade lite i källaren. Drömmer mig bort i min "odesign-mässiga" hjärna. Och försöker få till en snygg myshörna i gillestuga. Problemet är att få kuddarna inklädda i snyggt tyg som dessutom ska passa in med allt annat! Köpte ett tyg i Borås som jag hade tänkt ha där nere, men jag tänkte aldrig på att det tyget faktiskt inte alls passar färgmässigt.. Nå det kommer användas till annat :) Vänta ni bara när det blir regniga dag, vad här ska pulas :) Först måste det bara inhandlas lite färg och lite material!

När gästerna avvek så var det dags att vila, och det gjordes faktiskt. Jag lyfte inte ett finger på hela kvällen som gynnade städningen i huset! :) A fixade undan mat och disk så det var skönt! jag låg och funderade i sängen medans :)
Sen blev det "tältning" i målarrummet vårat, eller som jag också kallar det, kreativitetsrummet. Rummet där allt händer ;) Nej då inte sovrummet heller! Vi har ett rum där A målar och jag syr och pular på. I vilket fall som helst, Prinsessan har lämnat en liten madrass där, så då bestämde jag mig för att få lite tid med A medan han målade på brevlådan (som snart är färdig och blir riktigt fin)... Somnade däremot rätt snabbt på madrassen som är ca 60 x 160 :)
Vid 1 gick vi i säng och inte oväntat så försov sig A i morse när han skulle upp.. Nå det är tur dom har flex-klocka..

Nu väntar jag bara mest hela tiden känns det som, att få besök, att få ett samtal av fam S, att A ska komma hem, att kanske våga köra crossen, och L:  NEJ NEJ NEJ, det kommer INTE bildbevis på det *ler* du ska få andra bilder, i form av blommor och sovrum, minst lika intressant, visst ;)

Så... nu ska här hoppas ur morgonrocken och vädra nosen.. var faktiskt inte ut alls i går, om man bortser från den supersnabbisen till affären! Solen lyser ju faktiskt, men jag smymtar något i horisonten, och det är inte blå himmel.... :(
Nå, jag hittar nog på nåt skoj ändå :) rensa blomsterrabatterna är i alla fall prio nu!

UUUUT med er alla som kan!!!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: L

Intressanta bilder från sovrummet...och så har ni ett "pulrum" Maria, nu tycker jag att du ska kolla i ett norskt lexikon.....Vår bekanta från norge höll på att trilla från stolen när hon fick höra att P pular i garaget....hon undrade givetvis vad jag sa om den saken, och fick till svar att jag hade inget emot det...asgKram vännen!

2009-05-30 @ 23:24:43
URL: http://mammakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0