jobb, jobb och mera jobb...

Jag känner mig riktigt sliten just nu. Har en hundvecka som pågår, kallar den det då jag jobbar 56 timmar på en vecka lördag-fredag med tisdagen ledig bara.. Dessa veckor känns i bland som en ren pest. Man är vansinnigt trött mentalt efter en 10 timmars dag, men tänk då 3+3 sådana dagar. Till detta ska man hinna med 3 vattenpass också. Vattenpassen är förvisso bara roliga och inspirerande, men dock fösvinner två timmar till dessa per gång, och en redan trött kropp blir ännu mer trött.
Den sista tiden, läs från hösten, har jag varit mer eller mindre slut hela tiden. känner inte igen mig själv som den energilösa och hängiga tjejen. Jag har varit sjuk titt som tätt och förlorat tusentals kronor och, som jag ser det, arbetsmoral. Det känns inte bra att vara sjukskriven jämt... :( Men samtidigt så vill jag varken smitta ner min brukare eller bli ännu mer sjuk...
Nå.. det är snart sommar och semester, och bara två veckor kvar av vattengympan. har 8 pass kvar nu fram till 17 maj. Känns bra, sen ska jag bara räkna ner till semestern mitten av juli :)

Allt som man bör hinna med.. när ska det hända? jag har ingen aning, men jag tar det pö om pö nu. Städningen har jag bra hjälp med i A som, stackaren, får dammsuga jämt nu för tiden :) men sen det roliga, att påta i trädgården, sy lite kuddfodral, måla om, slita bort heltäckningsmattor, plantera... när ska det hinnas och orkas... är inte riktigt säker på att jag vet det...

All denna stress och ohälsa har gjort att byxorna blivit allt mer trånga. Jag vet mkt väl varför, men det är frustrerande att det ska behöva hända... men men... förhoppningsvis så blir det en nystart när sommaren är i antågande. Jag vill absolut inte hamna i något maniskt, dåligt mönster för att akut bli av med extrakilona till sommaren, utan jag vill må bra, ovh i lugn takt bli en lättare och gladare filur :) Har allt för många dåliga "bantar tips" till mig själv som jag försöker hålla borta och faktiskt är duktig på att hålla borta nu för tiden. A har förändrat mig på många bra sätt..

Nu ska denna vecka avklaras, 4 vattenpass, passuppbyggnad till teambuildningen i helgen (som jag och två till håller i) Tyvärr blir det inte alltid som man tänkt sig och vips tog tråkiga omständigheter trion ner till en duo. Nu ska jag och L göra en supersucce på lördag med alla våra vatten och corekunskaper, till ett 40 minuter långt pass av aerobics, gympa, step och box, men blandning av core, pilates och poweryoga! *skrattar* men vad tusan, två superhårda tornedalingar fixar väl allt!? :) Nervös? Oja,, men men.. det blir nog bra!

Nu åter till jobbet där brukaren precis tagit en tupplur!
Må gott i vårvärmen så hoppas jag på att hinna lite fler uppdateringar i veckan!
Kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0