Torsdag

Precis hemkommen och nyduschad efter det näst sista vattenpasset för denna termin. varit på Hertsön med 10 damer och en herre :) Dom körde hårt som vanligt och har alltid ett leende till övers när man utmanar. Dock är det faktiskt ganska skönt att det nästan är över. Bara sista Pontuspasset kvar nu, sen blir det en välförtjänt ledighet känner jag. Just det att vara uppbunden 3 dagar i veckan i 40 veckor, det känns lite tufft i slutet av terminerna. Men sjukt roligt är det!! Hade två tjejer, uppskattningsvis 10 år gamla, som stod mitt emot mig på kanten och gjorde samma rörelser som jag. Det var otroligt skoj att se och dom kom fram till mig efteråt och berättade att det var en riktigt rolig gympa *ler* förhoppningsvis var det framtidens korpenledare!!!

När jag kom hem väntade min kära bror C på mig, halt utslagen på soffan efter en vecka i Övertorneå. Han kommer jobba där borta i ett halvår, så vi har tur och får ha honom hemma hos oss lite oftare än vanligt! Det är strongt att orka vara särbo med en liten underbar tjej också under veckorna, men jag vet dom fixar det med fullproppade helger, en härlig semester och förhoppningsvis en fin belöning efter detta halvår. Det viktigaste är att det finns jobb och inkomst...

A har också haft fackliga förhandligar och kommer nu i ett halvår framöver att gå 4 dagars vecka och nedsatt lön... Kommer nog känna mer knapert, men har då arbetet kvar i alla fall. idag är det många som får gå och många famlijer som har det tufft ekonomiskt hus måste säljas, intressen måste dras in och en oro kommer som kan tära på vem som helst. Nej fy bubblan, vi är förskonade jag och A.... det är jag vansinnigt lycklig över!

Har nu varit ledig i två dar (säger dom), men det känns som att jag haft mer att göra än på länge. Träffat barngrupper, suttit i möte på Korpen, sprungit ärenden fram och tillbaka, träffat vännerna, fixat ute i trädgården... bara lite av det jag pysslat med :P I går däckade jag dryga timman på soffan på dagen, och i A:s famn före 10... men ändå var jag trött i morse när klockan ringde.. Nå i morgon är det definitivt sovmorgon innan helgens arbete...

Fått lukta på N idag, och på N och A!! 3 barn på samma gång, DET är inte illa!! Alla 3 hur mysiga som helst och klockan tickar i vild takt ! Nå den som väntar på nåt gott :D

Idag har Mamma varit på Terry Evans i Pajala... rätt rolig man det där. Tror helt och fullt på hans förmåga, mamma har varit där tidigare och han pratade då med henne... ska bli intressant att se vad som sagts idag....

Nu måste här umgås med C och A innan sängen väntar med öppna armar!!
Var glada där ute och spara kanske en extra krona i dessa tider.. Är ni utan jobb; det kommer att lösa sig,det vänder snart.. Allt löser sig!!
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0