ja herregud...

... vad länge sen jag orkade uppdatera här..
Det var varit MASSOR av jobb sen sist.. Tur i oturen var att min kära kollega E behövde nya reservdelar och det resulterade i en heltid för mig sedan slutet på septeber. NU är hon tillbaka på halvfart, men jag fortfarande på helfart.. Det är en otroligt skön känsla när lönen trillar in nu och veta att det täcker mer än utgifterna :)

Jag trivs sjukt bra fortfarande vi har roligt vi 4 på jobbet och skrattar mycket mellan varven. För det ska ni veta. Att jobba på Korpen är inte bara friskvård och pass. Det innehåller så otroligt mycket administrativt och pusslande dagligen. Jag har verkligen lärt mig massor under dessa 3 första månaderna på jobbet och lär mig fortfarande att hantera jobbet på ett bra sätt. Jag som varit van att veta exakt och precis vad som ska göras och vad som kommer att hända, har fått ta dagen som den kommer, inse att alla sakerna på "att-göra-idag-listan" inte kan göras idag och släppa det när dagen är slut. Att det kommer in oväntade mail och samtal vilket får en att riva av sig håret och ögonbrynen på samma gång för att lösa, det är vardagsmat på kontoret. Fixa vikarier på passen, nya intruktörer, utbildningar och ledarfrågor, besvikelser över tappade pass, missade utbildningar och så vidare. Jag beundrar verkligen mina kollegor och V för att ni har satt er in i detta och gjort ett strålande jobb tidigare, och till er andra där ute: det är inte "bara träning"!
Nej, jag är nöjd med mitt jobb och jag sliter mig i skalpen de dagar jag känner att jag inte räcker till, men jag härdar ut och lär mig att ta det bättre och bättre dag för dag! Ett mer utvecklande jobb personligt och arbetsmässigt har jag aldrig haft, och då kära vänner ska ni veta att jag varit på många arbetsplatser genom åren!

Däremot har också detta jobbet en baksida, det är väldigt fysiskt och mellan varven väldigt lite återhämtning.. Så nu är jag återigen hemma (senast i början av oktober) med lätt feber och skallebäng värre än 7 på richterskalan.. halsen har varit svullen och ond till och från hela hösten dessutom..
igår var det bara att ge VO på jobbet efter lunch, avboka massager och pass och fixa vikarier... Efter första passet med mina pantertanter  som jag tog det mer än lungt, kändes det som att jag sprungit ett maraton efter ett thriatlonlopp! Helt sjukt konstig känsla att gå ifrån ett sånt lugnt pass ca 1 kilometers promenad och känna att benen inte bär och att flåsa som en annan idiot med en hastighet på 3 steg/h...

Nej jag är riktigt besviken på min kropp och less på att inte känna mig pigg. känslan av att ha NÅT i kroppen som vill ut, men som inte rikrigt hittar ut och slår ut en totalt och sen kan bli BRA igen.. den suger.. istället är man halvdassig och får febertoppar och blir hängig i en dag eller två...

Det känns inte som svinis heller.. förlåt Nya influensan... inte allt för många symptom, speciellt när febertermometern bara visar 37.4 ( normaltemp på morgonen ca. 36.5) alltså inte nämnvärt med feber och ingen hosta... lite snuvig de senaste dagarna bara...
Äh ni ser, det är inte svinis! :)

Nå.. mer än detta fysiska elände har mitt liv varit riktigt trevligt den senaste tiden. Känns som att det är en stor sol på min himmel mestadels.. Jag har underbara bybor nära som jag försöker ha tid att träffa och mysa med. senast i helgen hade vi besök av fam. A/R och bjöd på middag och bastu.. helkväll som vart både mysig och lugn. Ett trött gäng lämnade oss vid 10 snåret.. Fam S hade också varit här om inte lilla Prinsen varit hängig... Nå det kommer fler tillfällen...
Jag fascineras av att de små växer så otroligt fort. plötsligt är dom stadiga och sitter själv, sekunden senare vänderdom på sig och börjar åla på golvet.. hipps vipps så springer dom runt längs möblerna och sedan utan möbler.. man hinner inte med, speciellt när man inte hinner träffas så ofta som man önskar.

Vi var till lillan när hon fyllde 2 år för ett par veckor sedan.. och hon babblar och TÄNKER massor... helt otroligt. och väldigt mån om alla och så vidare... ex vart A sjuk där nere och när jag myser med C på morgonen frågar hon
- vart e A?
A ligger och sover, A mår inte riktigt bra,
förklara jag
-C gå och ge A en kram! Så springer hon iväg och väcker A med en myskram och när den är klar kommer hon tillbaka till oss andra...
Vilken tjej.. :) Är så fantastiskt stolt över henne och glad över att få vara Faster till henne. Hon utvecklas så otroligt mycket och växer i både sinne och kroppsligt...
Jag hoppas på att få ha henne riktigt länge snart... :) Så ni vet, planera nu en resa eller nåt så Lillan får komma till Faster!! :) hon är verkligen ljuset den tjejen.. Fasters Prinsessa!


Lite bilder på sommarens äventyr på Älgfarmen :)




C älskade älgarna som ni ser,.. och det gjorde vi vuxna också!!! :)
Härliga minnen!


I huset har inte hänt så mycket, vi har fått ett nytt värmesystem som kostar oss skjortan, men som ger en otroligt behaglig värme i HELA huset och vi är supernöjda och glada över att vi bytte. Tack T för att du proppsade på oss :)

I morgon fyller också prinsen år.. var och köpte honom en ny vinterjacka igår, tyvärr var den för stor så han skulle byta den idag.. Att få nåt i förskott det är min grej, för att smyga och vänta på reaktionerna, det funkar liksom inte för mig. jag vill ge direkt och nu på en gång! Det är nog bara julklapparna som jag klarar av att vänta till den rätta dagen med... Nå han blir 32 år gammal och inkasserar ytterligare ett streck i klokhet :)

Nu håller elden på att brinna ut i källaren, det betyder att jag måste hämta mer ved från vårt nya vedförråd och det i sin tur innebär att morgonrocken måste AV och kläderna på...

Hoppas ni inte saknat mig för mycket där ute nu :) I´m Back!

TA HAND OM ER!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0